4.9.09


Idag insåg jag en sak. Jag är inte uppenbart tjejig. I nya sociala sammanhang (som i mitt fall att börja en ny utbildning där man inte känner en käft) så tenderar jag att vara precis tvärtom än vad alla andra tjejer är.
Ett ypperligt exempel var idag när jag stod i kön till att få ut ett ID, jag stod bredvid 4 andra tjejer som tydligen gick i min klass och vi började genast prata om skolrelaterade saker men jag kände under hela tiden att jag var den gapiga och den som hördes mest och jag kände mig genast obekväm när jag insåg att ingen annan mer än jag hade detta beteende.
Tjejerna i min klass är lite försynta och gapar gärna inte, de är trevliga och söta men tjejiga enligt en mall.
Gapig är mitt andranamn. Jag tycker om att skämta, ironisera, kritisera och göra narr av mig själv. Jag säger inte att jag är bättre än alla andra, bara det att jag fick en släng av ensamhet idag. Nya sociala sammanhang, särskilt när det är klass på 45 personer, är jobbigt.
Helst av allt vill jag bara ligga i en låda och ha hemundervisning.

Inga kommentarer: