8.9.09

I need you so much closer.


Death Cab for Cutie - Transatlanticism, youtube.com

Linnéa vill ha hem mig igen. Arvid kollar ivrigt på tvprogram om dialekter. jag lever mitt i allt och nej, jag tror faktiskt inte att jag åker hem. nej. för jag vill inte. för Malmö är inte min stad. Malmö är en skolåda. Malmö lever inte, Malmö dödar. men nackdelen är den att det bor fina människor i Malmö som jag må hända saknar. eller i Lund för den delen. jo, jag saknar er fast ibland försvinner allt i stressen. jag har fullt upp med andra tankar. och jag har så mycket jag vill visa er. berätta för er. men så är ni så långt härifrån. och det är faktiskt lite, lite jobbigt. för på så sätt dödar Stockholm lite också.

"those people were overjoyed; they took to their boats
I thought it less like a lake and more like a moat
the rhythm of my footsteps crossing flood lands to your door have been silenced forever more
the distance is quite simply much too far for me to row
it seems farther than ever before"

Inga kommentarer: